Огляд консолі Valve Steam Deck: відгуки, оцінка, характеристики
Отже, Steam Deck. Здавалося б, справдилася мрія багатьох ПК-бояр: круті ПК-ігри на мобільному пристрої.
Одні журналісти та блогери у захваті, інші страшно критикують консоль за:
- недопрацьоване та глючне ПЗ
- шумний вентилятор, який працює майже завжди
- не всі ігри запускаються та працюють добре
- слабкий акумулятор
- ну і портативність ніяка.
З іншого боку: Cyberpunk йде чудово, а Doom взагалі на ультрах!
Залізо та продуктивність Steam Deck
Тому сьогодні розберемося у всіх питаннях: яка потужність захована всередині та як зроблено охолодження у такому компактному корпусі. Пограємо в ігри з белогога Steam, спробуємо лаунчери та емулятори консолей PlayStation, Xbox і Nintendo, щоб порубатися не тільки в ПК-ігри.
Технічні характеристики Valve Steam Deck | |
---|---|
Прошивка | SteamOS 3.0 (заснована на Arch Linux) KDE Plasma в режимі робочого столу |
Екран | 7”, сенсорний, 60 Гц, 1280 x 800, IPS, 400 нит, 16:10 |
Чіпсет | Гібридний процесор AMD ЦП: Zen 2 4c/8t, 2,4-3,5 ГГц (до 448 гігафлопс FP32) Графічний процесор: RDNA 2 з вісьма обчислювальними блоками, 1,0 ГГц-1,6 ГГц (до 1,6 терафлопс FP32) Потужність APU: 4-15 Вт |
ОЗУ | 16 ГБ LPDDR5 (5500 МТ/с, чотири 32-розрядні канали) |
ПЗУ | 64 ГБ eMMC (PCIe Gen 2 x1) 256 ГБ NVMe SSD (PCIe Gen 3 x4) 512 ГБ NVMe SSD (PCIe Gen 3 x4) |
SIM та картка пам’яті | ні, microSD |
Батарея | 40 Вт·ч, від 2 до 8 годин гри |
Заряджання | 45 Вт USB Type-C PD 3.0 |
Бездротові інтерфейси | Bluetooth 5.0 (підтримка контролерів, аксесуарів та звукових пристроїв) Wi-Fi, 2,4 ГГц та 5 ГГц, 2 x 2 MIMO, IEEE 802,11a/b/g/n/ac |
Звук | Стерео з вбудованою цифровою обробкою сигналів для повного занурення Багатоканальний звук за допомогою DisplayPort через USB-C, стандартного USB-C або Bluetooth 5.0 Роз’єм 3,5 мм |
Розміри та вага | 298 x 117 x 49 мм, 669 г |
Ціна | від $400 |
Сам девайс упакований у щільний чохол, схожий на валізку для інструментів. У нього навіть ручка зверху для перенесення є. Цей чохол додає до пристрою приблизно половину від його ваги, у результаті в сумі весь набір наближається до кілограма. Чохол займає половину рюкзака і приблизно третину спортивної сумки, тому тягати його з собою у такому вигляді — справжня мука. Щоразу, коли я брав із собою Steam Deck, я проклинав і розміри консолі, і розміри чохла для неї. Апарат просто неможливо миттєво витягнути із сумки та почати грати.
Однак порівнювати Steam Deck із комп’ютером з такою начинкою не дуже коректно. Тому що у ПК-аналогах — більше ядер, ніж тут. Порівняємо Steam Deck з консолями різних поколінь і зрозуміти його місце в загальній ієрархії. Подивимося на цю табличку:
- Xbox Series X (AMD RDNA 2, 52 блоки) – 12 терафлопс
- PlayStation 5 (AMD RDNA 2, 36 блоків) – 10,28 терафлопс
- Xbox One X (40 блоків) – 6 терафлопс
- PlayStation 4 Pro (36 блоків) – 4,2 терафлопс
- Xbox Series S (AMD RDNA 2, 20 блоків) – 4 терафлопс
- PlayStation 4 / PlayStation 4 Slim (18 блоків) – 1,84 терафлопс
- Valve Steam Deck (AMD RDNA 2, 8 блоків) – 1,6 терафлопс
- Xbox One S (12 блоків) – 1,4 терафлопс
- Xbox One (12 блоків) – 1,31 терафлопс
- Nintendo Switch / Nintendo Switch OLED – 1 терафлопс (гібридні)
- Nintendo Wii U – 0,352 терафлопс
- Xbox 360 – 0,24 терафлопс
- Sony Playstation 3 – 0,23 терафлопс
- Nintendo Wii – 0,12 терафлопс
- Sony Playstation 2 – 0,0062 терафлопс
На загальному тлі Valve Steam Deck виглядає непогано і за графічною потужністю, а саме вона найбільш важлива для геймінгу. Важливо: він можна порівняти з попереднім поколінням ігрових консолей — PS4, Xbox One S і Nintendo Switch. Останній хоч і актуальний, але є представником пастгену.
Ми встановили Cyberpunk 2077, що йде на середньо-високих налаштуваннях. Стандартний профіль дозволяє видавати стабільні 30 кадрів в секунду. Непогано, чи не так?
Але якщо запустити DOOM Eternal, то він спокійнісінько йде на ультрах, видаючи стабільні 60 кадрів на секунду. Графон та атмосфера на 5+. Примітно, що DOOM ми запускали ще з флешки! Завантаження також дуже швидкі.
Elden Ring на максимальних налаштуваннях видає 26-27 кадрів в секунду зрідка розганяючись до 30 FPS, на високих налаштуваннях результати трохи вищі – тут можна розраховувати на 30-33 кадри в секунду. На середніх налаштуваннях результати вже 33-35 кадрів за секунду. На низьких гра розганяється до 39-40 кадрів за секунду. Як нам здалося, найбільш приємно геймплей сприймається на високих налаштуваннях: виграш у продуктивності на середніх та низьких налаштуваннях невисокий, а продуктивність помітно відрізняється.
CS:GO на максималках – 60 кадрів на секунду. І герої теж: третина через емулятор йде у стабільних 33 кадрах на секунду. Правда керувати незручно.
Вентилятор від iFixit значно менше галасує, але все ще гучний.
За великі ігрові сесії до речі помітно і те, що пристрій значно нагрівається. А оскільки воно досить важке (більше 650 г), то ви напевно покладете його на ноги. Гріється пристойно: вбудований інструмент Steam OS – показує, що CPU і GPU під час півторагодинної сесії в DOOM нагріваються до 83-87 градусів за Цельсієм. Звичайно ж, вони захищені спеціальним екраном і кулер відводить тепло досить ефективно. Але градусів до 45 приставка розігрівається!
Тривалість заряду батареї Steam Deck
Другий момент – автономність. У Steam Deck поставили акумулятор на 5200 мАг. Це на рівні сучасного Android-флагмана. Мені здається, чи в такий корпус можна було встромити всі 10 тисяч?
Заряджається пристрій USB Type-C — у комплекті адаптер потужністю 45 Вт.
У Steam OS 3.0 є цікава фішка – можливість обмежити потужність Steam Deck – зафіксувати максимальну кількість кадрів та TDP. Цікаво, як це позначається на автономності: тести Digital Foundry на грі God Of war показали результати о півтори годині на повному перфомансі. Але щойно було включено обмеження кадрів на секунду — до 30, TDP впало до 18 Вт. Це дало зайві півгодини. У підсумку 2 години та три хвилини. При цьому у грі Cuphead вони отримали 6 годин автономної роботи за повної яскравості.
Давайте й ми перевіримо. Cyberpunk 2077 та повна яскравість. Скільки витримає консоль?
Що ж, Steam Deck у такому сценарії вистачило трохи більше ніж на півтори години: досить скромно. Пристрій нагрівся за цей час.
Заряджуємо Steam Deck комплектним зарядником (на це пішло близько двох годин) знову і спробуємо, наприклад, DOOM Eternal, що йде на ультрах. Підсумок — майже півтори години.
Знову заряджаємо Steam Deck і спробуємо досягти максимальної автономності: ставимо графіку в DOOM на мінімум (тоді гра споживає 2,8 з 9 ГБ оперативної пам’яті. До речі, якщо поставити абсолютний кошмар, то гра “візьме” 6,6 ГБ), ставимо мінімальний TDP – 3 Вт, обмежуємо кількість кадрів до 30 FPS (яка насправді виявляється в районі 14-15 кадрів). І отримуємо майже п’ять-п’ять із половиною годин автономної роботи! Але насолоди від гри взагалі немає. Якщо прибрати ці обмеження та залишити мінімальні налаштування, тоді можна розраховувати на 3,5-4 години гри! Загалом, доводиться шукати баланс у всьому, щоб і гру пограти, і отримати хорошу автономність.
Портативність пристрою від Valve
А тепер про портативність. Нам продають Steam Deck як портативну приставку для ПК-ігор. Або для колекції ігор, що накопичилася в Steam, також відомої як беклог.
Спочатку про розміри. Ви це напевно бачили, чули чи читали: Steam Deck – величезний. У порівнянні з Nintendo Switch, очевидно, виграє остання.
Додайте до цього чохол. Носити без нього – погана ідея! Але він стає ще більше. Утім, у нішу всередині міститься фірмова зарядка — не знаємо, це так задумано або це ми просто здогадалися.
Сам кейс дуже крутий і якісний. Він жорсткий і має дві зручні ручки одну для носіння просто так. А другий явно для того, щоб причепити Steam Deck на ручку валізи розміру Cabin Size.
І тепер ви знаєте, що навіть у лоукостер можна сісти зі Steam Deck. Але лише з ним. Це перемога.
Втім, було б чудово, якби Valve передсмагла якась кишенька і вихід для USB-C, щоб можна було підзарядити Steam Deck прямо в чохлі не відкриваючи кейс і без необхідності витягувати саму консоль.
А якщо серйозно, то навіть з цієї картинки зрозуміло, що приставка від Valve не дуже портативна. Запихаєш у рюкзак: не дуже багато місця залишається? А більшість поясних сумок — це нереал.
Є ще одна проблема з портативністю. Сьогодні не так багато ігор:
- без онлайн-складової
- без вимог постійного підключення до Інтернету
- з окремою однокористувальною кампанією
Світом правлять королівські битви, MOBA та інше. Самі розумієте у того ж Valve є CS: GO та Dota 2, а третього Half-Life – все ще немає! Хоча про бібліотеку ще поговоримо…
Гаразд. Навіщо я це? Справа в тому, що у Steam Deck є тільки Wi-Fi версія, немає версії з сім-картою і це, на мою думку, косяк!
Загалом, на мій погляд – Steam, як і багато ігрових ноутбуків, це таке це портативний, але все-таки домашній пристрій: грати на кухні, в кімнаті, ще де-не-де сидячи. Але у ванну брати з собою його не варто – ніякого вологозахисту тут немає і це, на мій погляд, теж одвірок.
Ще один біль – дисплей? Тут у нас IPS, діагоналлю 7 дюймів. І грати в нього на вулиці складно — у ньому відбиваються листочки, світло від ліхтарів — якщо ви десь граєте… І яскравості на сонці не вистачає.
Емоції та враження від ігор на Steam Deck
Поговорімо — у що можна грати. У бібліотеці є ігри, позначені написом “Дуже на Deck” — ігри, які схвалені та запускаються на консолі в максимальній якості. База постійно поповнюється: зараз у компанії говорять про 2 тисячі ігор для Deck. Одні помічені зеленою галочкою – відмінно йдуть, інші – жовтим знаком оклику і написом “Можна грати”.
Серед хітів, які йдуть без проблем: Elden Ring, Doom Eternal, Hades, Death Stranding, Metro Exodus та багато інших. А припустимо навпроти Cyberpunk 2077 ви побачите напис “Можна грати” в пункті Сумісність зі Steam Deck.
Консоль працює на оболонці Steam OS. Вона виглядає непогано і можна стверджувати, що заточена під тач-інтерфейс: приємні анімації, можливість введення тексту на екрані та використовуючи лівий та правий тачпад, досить великі іконки. Крім цього, вона непогано адаптована під елементи управління: сторінки можна гортати бамперами. Зовні чимось схоже на інтерфейс PlayStation.
Також окремо варто відзначити праву бічну меню: тут можна виставляти швидкі налаштування, дивитися список друзів, а також вибирати вид оверлея продуктивності (це виявилося вкрай корисно для тестів).
Але і тут є питання: коли встановлюєш гру, перегортання угоди користувача просто неймовірно незручне: ви просто повинні промотати кілька десятків екранів тексту.
А ще тут є Arch Lynux. Її залишили для червонооких. Завдяки ній можна накочувати сторонні лаунчери. Наприклад, є “милиця” у вигляді Heroic: він об’єднує два популярні магазини – Epic Games і GOG. Правда: Cyberpunk важив у 1,5 рази більше, ніж у Steam і не запустився. З GTA 5 з Epic Games Store так само історія.
Але, крім цього, на Steam Deck можна пограти в консольні культові ігри: God Of War, Legend Of Zelda: Breath of the Wild, Uncharted, Halo: Combat Evolved та інші. Виявилося, що це видовище не для людей зі слабкими нервами.
Констатуємо, що така можливість є. Втім, в ту ж Зельду на середньому 20 кадрах в секунду грати не дуже комфортно: здається, що на Switch вона виглядає і грає набагато краще. До речі, батарейка за 1 годину 15 хвилин сіла на 80%.
Приємно виявилося грати у God Of War 2 із 2007 року. Також ми пробували запускати Halo Combat Evolved під Xbox – все без проблем, і другий Uncharted під PS3 – тут довелося повозитись і гра не завелася. Налаштувати всі ці емулятори було дуже складно.
Інтерфейс Arch Linux кривий і в ньому чомусь не працює екранна клавіатура. У результаті я підключав провідну клавіатуру через єдиний порт USB-C. До речі, до Steam Deck повинен був бути випущений спеціальний док із додатковим USB, HDMI та Ethernet. Щоправда, Valve перенесли його вихід на невизначений термін.
Також можна підключити всі необхідні девайси бездротовим способом.
Але сама наявність такого інтерфейсу – хороша опція для тих, хто хоче заморочитися.
Висновки
Steam Deck – пристрій для тих, хто не визнає консольних ігор і має великий беклог AAA-хітів. Чого варті лише Elden Ring, DOOM та Cyberpunk. Але все ж таки – це швидше домашній пристрій, який не можна тримати далеко від розетки і Wi-Fi-роутера.
У плані ігор Valve перемагає у Nintendo, у плані портативності та автономності – Switch робить рахунок 1:1.
На мій погляд, перший млинець вийшов грудкою. Хочеться вірити, що Steam Deck отримає друге покоління.
Але давайте чесно, для першого портативного пристрою компанії Valve – Steam Deck вийшов дуже цікавим. І все ж таки ми сподіваємося: що побачимо пристрій, який буде більш портативно і може бути отримає форм-фактор PSP. Мені здається, що це зручніший формат портативної приставки. Але зрозуміло, що треба шукати баланс потужності, охолодження та гідної автономності.
Якщо ви вже наважилися купити цю консоль, зіграйте у безкоштовні ігри Steam, щоб швидко оволодіти новою ігрушкою.