Огляд Need for Speed Unbound – Жага безмежної швидкості
Серія Need for Speed довгий час була об’єктом для глузування. Ностальгуючі «бумери» з теплотою згадували про дилогію Underground, першу Most Wanted та інші класичні гоночні аркади, не даючи жодного шансу новим іграм серії. І їм важко чимось дорікнути — Electronic Arts справді важко розуміла, що робити з Need for Speed. Колектив Ghost Games намагався запропонувати щось нове – виходило то повне фіаско на кшталт Payback, то максимум стерпна Heat. Цього року EA повернула управління авторам Need for Speed Rivals – студії Criterion Games і вийшла Need for Speed Unbound, яка дає надію на відродження серії.
- Дата випуску: 29 листопада 2022 р.
- Режим: Багатокористувацька гра
- Розробник: Criterion Games
- Видавець: Electronic Arts
- Серія: Need for Speed
- Жанри: Sim racing, Спортивний симулятор, Ігрове моделювання, Симулятор транспортного засобу
- Платформи: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series, PC
Трейлер
Системні вимоги
Мінімальні вимоги: Процесор Intel Core i5-2500K 3,3 ГГц/AMD FX-8320 3,5 ГГц, 8 Гбайт RAM, відеокарта з підтримкою DirectX 11 і 4 Гбайт пам’яті, наприклад NVIDIA GeForce GTX 1050/AMD Radeon R9 380,50
Рекомендовані вимоги: Процесор Intel Core i7-6700K 4,0 ГГц/AMD Ryzen R5 1600 3,2 ГГц, 16 Гбайт RAM, відеокарта з підтримкою DirectX 11 та 8 Гбайт пам’яті, наприклад NVIDIA GeForce GTX 1660/AMD Radeon RX 59
Круті графіті
Напевно, варто одразу обговорити головний елемент, який став об’єктом суперечок — візуальну складову. Ще до офіційного анонсу інсайдери повідомляли, що нова гра поєднуватиме в собі реалізм і аніме-стиль, що на папері здавалося зовсім відчайдушною спробою EA вдихнути в серію нове життя. Насправді тут не зовсім аніме — просто модель персонажів зроблено у спрощеному стилі, з мінімумом кольорів і простими тінями. На скріншотах це може виглядати дуже дивно, але в динаміці бачиться оригінальним та працюючим рішенням — малювати реалістичних людей у гоночній грі нема чого, а використання справжніх акторів, як у тій же Most Wanted, вже не актуальне.
Колір диму можна змінювати – чим довше граєш, тим більше відкриваєш косметичних налаштувань
Набагато важливіше те, що тепер ваші дії на трасі супроводжуються намальованими спецефектами. Дрифтіте – з-під задніх коліс виривається “мультяшний” дим. Швидко їдете фари залишають за собою червоний слід. Заїхали на трамплін і полетіли – з обох боків машини виростають крильця. Якщо в першій гонці все це помічаєш і відволікаєшся, то вже до другого заїзду такі деталі рідше мозолять очі, а згодом навіть починають подобатися. Вони виділяють Unbound на тлі інших аркадних гоночних ігор – на скріншотах і в роликах впізнаваність стовідсоткова.
Решта в грі виглядає реалістично. У місті повно унікальних локацій — від елітних кварталів до будівельних майданчиків, — і вся ця краса відбивається на капотах і дахах автомобілів. Так, це не такий «некстген», яким була Forza Horizon 5 і вау-ефекту тутешня графіка не викликає. Але бувають моменти, коли важко відірвати погляд від гри. Особливо в дощову погоду, коли оточення починає відбиватися ще й у калюжах. На Unbound дуже приємно дивитися.
Від селянки до панянки
Геймплейно ж це більш-менш класична Need for Speed — як це зазвичай буває, в перших гонках ми ганяємо на крутій тачці, потім її відбирають і змушують нас сідати за кермо поганого драндулета, щоб заробляти гроші на щось гідніше. Швидкість, з якою ви добираєтеся до нормальних автомобілів, досить низька навіть за мірками серії, але в якомусь сенсі це добре – після «стрімкого домкрата» Forza за такою системою прогресу я встиг скучити. Відсутність можливості швидко відкривати все найкраще змушує розумно підходити до купівлі апгрейдів своїх машин, і в тому числі це викликано відсутністю великої кількості грошей.
Структура Unbound виглядає так: протягом шести днів та шести ночей ви заробляєте гроші, а на сьомий день берете участь у турнірі, перемога в якому дозволить просунутися за сюжетом. Якщо в Heat вдень проводилися легальні перегони, то тут усі заїзди нелегальні і вони привертають увагу копів. Варіантів у гравця вистачає: можна вирушити на кільцеву гонку, можна взяти участь у дрифт-заїздах – набір режимів звичний. Але є й новинка — заїзди, в яких потрібно якомога стильніше навертати кола, проїжджаючи крізь контрольні точки. Стрибки з трамплінів, руйнування декорацій, дрифт, прискорення за допомогою нітро – чим більше таких трюків ви виконуєте, тим швидше крутиться лічильник комбо і, відповідно, лічильник.
Але ось проблема — з кожною пройденою гонкою ви привертаєте все більше уваги служителів закону. На першому рівні вони посилатимуть парочку простих автомобілів, потім відправлять машини міцніше, почнуть використовувати «лежачих поліцейських» і ставити загородження, а то й гелікоптер вишлють. Поруч із кожною гонкою написано, скільки грошей вона принесе і як сильно розлютить правоохоронців, і доводиться робити вибір: чи варто привертати до себе увагу заради пари десятків тисяч доларів? І чи варто далі збивати капіталець, якщо в якийсь момент дістанешся до п’ятого рівня розшуку, після чого їздити вулицями стане значно важче?
Це лише денні заїзди, а є ще й нічні, де прибуткових випробувань більше – у деяких із них взагалі можна виграти автомобіль. Рівень розшуку спадає тільки наступного ранку, так що якщо вдень ви пристойно нахуліганили, то вночі зіткнетеся з наслідками. Як можна здогадатися, у разі упіймання всі ваші накопичені за сесію гроші забирають — якщо боїтеся втратити кревні, можете будь-якої миті доїхати до гаража, завантажити гроші в скарбничку і завершити день. Фіксувати баланс після кожної гонки, звичайно, не дозволяють, інакше було б занадто просто.
У верхньому правому кутку екрана висить нагадування про те, скільки грошей ви втратите, якщо копи притиснуть до стінки
Іноді поліція починає ганятися за вами одразу після завершення чергового заїзду, іноді треба потрапити їй на очі на дорозі у відкритому світі — у будь-якому разі доведеться рятуватися втечею. Для Need for Speed все звично: можете штовхатися, можете врізатися в копів, можете дурити їх і в останній момент робити несподівані повороти, щоб вони не встигли відреагувати.
Трохи засмучує те, що можливостей підлаштовувати зіткнення не так вже й багато. Якщо не брати до уваги будівлі, в місті дуже мало об’єктів, про які можна «обнулити прискорення», — каміння, стовпи, навіть дерева виявляються картонними. Зрозуміло, що у гонках міцні стовбури дерев тільки дратували б, але в баталіях з копами варіантів у гравця дуже мало. Проте все одно весело виходити переможцем із непростих ситуацій, особливо коли в тебе п’ятий рівень розшуку і від вертольота ховаєшся в якомусь тунелі.
Якщо придивитися, у списку учасників можна побачити призові, які отримаєш за те чи інше місце
Ризик однієї пригоди дорожчий тисячі
Необхідністю продумувати план на найближчий день справа не обмежується. У гоночних іграх у мене (та й, напевно, у багатьох інших) була проблема: якщо розумієш, що займеш друге місце, перед фінішем натискаєш на паузу і перезапускаєш випробування. У результаті згодом вся гра стає легшою: у тебе і грошей багато, і машини круті, оскільки ти скрізь перемагаєш. Розробники Unbound вирішили не давати гравцеві таку свободу – тут кількість перезапусків обмежена. На мінімальному рівні складності їх 10, на середньому – 5, а на високому – 2. Їх число обнулюється тільки наступного ранку, тобто при грі на середній складності щодня у вас є лише п’ять перезапусків.
Крім того, більшість заїздів вимагають стартового внеску — наприклад, ви вкладаєте три тисячі доларів і можете за перше місце отримати аж дванадцять. Чим нижче місце, тим гірші призові: останні позиції можуть взагалі піти в мінус. У результаті до кожної гонки ставишся куди серйозніше, ніж зазвичай, особливо з огляду на відсутність перемотування, як у Forza Horizon 5. Якщо в когось врізався чи невдало повернув, можеш розпрощатися з добрим призом. Через обмежену кількість перезапусків часом думаєш — може, варто змиритися з другим чи третім місцем, взяти гроші та поїхати далі? Раптом інші гонки цього дня будуть ще важчими чи тобі не пощастить?
Адже ще є система ставок! Перед початком випробування гра вираховує, яке місце ви, найімовірніше, займете на конкретній машині проти конкретних опонентів. Не згодні? Можете це оскаржити за допомогою ставки, і чим вище обране місце, тим більше грошей доведеться поставити на кін. Це робить перегони ще більш хвилюючими — раз вже назвався груздею і заявив, що можеш приїхати першим, будь ласка. Та й грошей заробиш більше, що важливо не лише для придбання нових автомобілів, а й для прокачування гаража та тачок – модифікацій тут повно, у тому числі косметичних.
У перервах між напруженими заїздами можна проводити час у відкритому світі, який пропонує максимально ненав’язливі розваги. Збиваєш великі фігурки, руйнуєш рекламні банери, проїжджаєш швидкісні ділянки — багато з них виконується само собою, у міру руху до наступної мети. Іноді сюжетні персонажі просять їм допомогти — то відвезти круту тачку у вказане місце (шанс випробувати нормальну машину, доки сам їздиш на розвалюсі), то врятувати гонщика та доставити його у безпечне місце, ховаючись від поліції. У першому випадку отримаєш непогану суму, у другому відкриєш нові гаражі, де можна буде сховатися із заробленими грошима. Жаль, швидкого переміщення немає, і доводиться постійно намотувати кілометри, ганяючи від однієї розваги до іншої.
Ну і напевно, варто кілька слів сказати про сюжет, хоча від Need for Speed вже давно не чекаєш визначної історії. Вона тут і не гарна, і не погана. Стандартна історія про гонщика, який комусь щось намагається довести, виглядає в Unbound трохи свіжіше за звичайний завдяки візуальному стилю, і відеоролики навіть не хочеться пропускати. А ось велика кількість діалогів під час поїздок злегка втомлює, особливо через невгамовних «жартівників» зі словесним проносом. Герої готові обговорювати будь-що, від аніме до свійських тварин, і слухати це не завжди цікаво. Ну і без цитат із «Форсажу» не обійшлося. Але загалом персонажі не відштовхують, а цього для серії вже достатньо.
Заключення
Criterion давно не займалася гоночними іграми, і здається, що за цей час у колективу накопичилося досить свіжих ідей, щоб зробити Unbound гідною аркадою. Відірватися від неї важко – хочеться завершити ще пару гонок, покращити свою машину і показувати все більш вражаючі результати в заїздах, щоб накопичити достатню суму для крутішої тачки. Ліміт на перезапуски, система ставок і часом жорстокі копи роблять заїзди більш захоплюючими, ніж у Payback і Heat, а візуальний стиль наділяє гру власною особою і, всупереч очікуванням, ні краплі не дратує — швидше, навпаки, хочеться, щоб розробники використовували його й надалі . Чи не ідеальна Need for Speed, але дуже і дуже хороша.
- Графіка. Не божевільний “некстген”, але приємна графіка (особливо вдалася дощова погода). Візуальні ефекти в стилі графіті супроводжують кожну вашу дію на дорозі і не заважають.
- Звук. Здається, саундтреки Need for Speed вже ніколи не ставатимуть вічною класикою, як раніше. Навіть любителі «ріпчини» та «електронщини» навряд чи впізнають хоч якихось виконавців, окрім Diplo, і навіть у нього взяли не найкращий трек.
- Одиночна гра. Сюжетні персонажі не дратують, гонки не набридають, а пов’язані з ними ризики спонукають показувати у кожному заїзді вищий клас.
- Оцінний час проходження. Близько 15 години на основний сюжет і ще півдюжини на все інше.
- Колективна гра. Онлайн-режим відправляє вас у той же відкритий світ, де ви змагаєтесь з іншими гравцями, але без копів це не так весело – кажуть, їх додадуть пізніше.
- Загальне враження. Need for Speed повернулася і з релізом Unbound ми отримали одну з найкращих ігор серії за останні роки. Свіжий візуальний стиль, захоплюючі сутички з поліцією та цікава система прогресу роблять Unbound чудовою аркадною гонкою.
Переваги:
- оригінальний візуальний стиль виділяє гру на фоні інших аркадних перегонів;
- обмежена кількість перезапусків та система ставок змушують відповідально підходити до кожного заїзду;
- великий відкритий світ із ненав’язливими, але кумедними розвагами;
- велика кількість можливостей налаштування зовнішнього вигляду та «нутрощів» автомобілів;
- погоні за участю копів бувають дуже захоплюючими, особливо на високих рівнях розшуку.
Недоліки:
- повільна система прогресу може сподобатися тим, хто відвик від серії;
- можливості відвернутися від копів та розбити їх машини недостатньо різноманітні;
- непримітний саундтрек.
Скачати NFS Unbound на PC
Скачати NFS Unbound на PS
Скачати NFS Unbound на Xbox